Vaikuttamistaidot ovat yhä tärkeämpi osaamisalue työelämässä. Mitä paremmat esiintymis-, vuorovaikutus- ja neuvottelutaidot ihmisillä on, sitä paremmin he pystyvät edistämään asiaansa. Vaikuttaminen on ihmisten kohtaamisiin perustuva kontaktilaji.
Heikki on innostava ja asiantunteva valmentaja. Hänen vaikuttamisvalmennuksiinsa on vuosien saatossa osallistunut yli 5 000 henkilöä johtajista ja esihenkilöistä tutkijoihin ja asiantuntijoihin. Helmikuussa 2021 Kauppakamari julkaisi Heikin ja hänen ex-kollegoittensa Sini Vikkulan ja Heikki Kankaanpään kirjan Kasvata vaikutusvaltaasi. Vuonna 2023 ilmestyy Heikin uutuuskirja esiintymistaidoista.
Kriisittömiä työyhteisöjä on yhtä paljon kuin erehtymättömiä ihmisiä. Kun työyhteisö kohtaa kriisin, haasteina on sekä itse kriisin hoitaminen että siitä viestiminen. Selkeät kriisiviestintäohjeet, hyvät lausunnonantovalmiudet sekä aiemmat kriisiharjoitukset auttavat työyhteisöjä säilyttämään maineensa ja suhteensa sidosryhmiin.
Heikillä on kokemusta kymmenistä vaikeista kriisiviestintätilanteista: lääkepurkista löytyi vääriä lääkkeitä, lasten leluista irtosi myrkyllisiä aineita, varomaton lausunto levisi verkossa, huhumylly jauhoi työyhteisöä rikki. Kriisin osuessa kohdalle on tietysti parempi, että kriisiviestintä on suunniteltua, nopeaa ja avointa.
Viestintästrategia helpottaa valintoja pääviestien, kohderyhmien, viestintäkanavien ja viestintätoimenpiteiden osalta. Vuosien saatossa Impactorin kokemuspankkiin on kertynyt lukuisia tapoja viestintästrategioiden laatimiseen ja työkaluja niiden käytäntöön vientiin. Hyvä strategia priorisoi valinnat ja rajaa pois sen, mitä ei tehdä.
Ammattitaitoinen viestintä on tilannesidonnaista ja vastaanottajalähtöistä. Se puhuttelee ja saa aikaan oikeansuuntaista toimintaa. Siten se tukee työyhteisön johtamista, muutoksen hallintaa ja brändin rakentamista.